
Catering pociąga coraz więcej osób i choć firmy korzystają z niego coraz rzadziej, bo przechodzą na model pracy zdalnej, to wielu prywatnych odbiorców sięga po to rozwiązanie. Mamy coraz mniej czasu, żeby gotować, a dieta pudełkowa to niedrogie rozwiązanie, które może zadowolić praktycznie każdego. Ale żeby dobrze radzić sobie na rynku, nasza dieta pudełkowa musi być dokładnie przemyślana i zaplanowana.
Usługa cateringowa musi być kierowana do konkretnego odbiorcy. To bardzo ważne, bo posiłki musimy przygotowywać idealnie dla osoby, która ma go otrzymać. I nie wystarczy, że my będziemy to wiedzieć, musimy to wyraźnie zaznaczyć na stronie albo przy składaniu zamówienia. Nie wystarczy powiedzieć, że nasze posiłki pomagają schudnąć, bo zupełnie niczego to o nas nie mówi. Zaznacz, kto może skorzystać na twojej diecie. Czy będą to osoby pracujące fizycznie, czy może prowadzące siedzący tryb życia, a może jest on dedykowany osobom o konkretnych upodobaniach żywieniowych, na przykład dla wegan?
Nigdy nie zapominaj, że twoi klienci mogą mieć najróżniejsze alergie. Gluten, laktoza albo inne składniki, które mogą pojawiać się w twoich pudełkach, powinny być wymienione. Nie chcemy narażać zdrowia, a może nawet życia naszych klientów. Jeśli chcesz zacząć docierać do wszystkich, oferuj różne warianty diety. Pudełka mogą być bezmięsne, wegańskie, bezglutenowe albo w jakiejkolwiek innej odsłonie sobie zamarzysz. Pamiętaj tylko, że im więcej pudełek oferujesz, tym droższe stanie się prowadzenie tego typu firmy, a nie jest wcale powiedziane, że ktoś w ogóle z nich skorzysta.
A co z dostawą? Musisz dokładnie się zastanowić, jaki obszar będzie obejmowała twoja dostawa. Czy będzie to tylko twoje miasto, czy także jego obrzeża? A może rozciągniesz działalność na większe miasta w twojej okolicy? Bez względu na to, co postanowisz, koniecznie zaznacz to na swojej stronie. To, gdzie dowozisz, jest bardzo ważne, zwłaszcza że musisz robić to naprawdę wcześnie rano, najlepiej do godziny siódmej, żeby każdy mógł zacząć dzień z twoimi pudełkami. W innym wypadku nikt nie będzie nimi zainteresowany, bo i tak będzie musiał wykonać śniadanie w swoim zakresie.
Coraz więcej klientów zwraca uwagę na takie detale, czy dostępne są posiłki bez laktozy, czy bez glutenu.