
Kierowcy sporych aut dostawczych muszą mieć wyjątkowo komfortowe warunki pracy. Mowa tu nie tylko o klimatyzacji w kabinie, ale też i o tym, że fotel kierowcy musi dobrze tłumić drgania, które przenosi cała konstrukcja pojazdu. Dlatego szoferka ciągnika siodłowego spoczywa na specjalnych gumowych poduszkach, które tłumią drgania. Tłumi je też same zawieszenie ciągnika siodłowego i fotel kierowcy, który jest opcją wygodniejszą od fotela kierowcy w typowym aucie kompaktowym. Ta redukcja drgań w przypadku tej klasy pojazdów musi być znaczącą, bo praca w pozycji siedzącej i to w dodatku na pojeździe mechanicznym to w przypadku zawodowego kierowcy problemy z kręgosłupem, które zaczynają się pojawiać już u dość młodych kierowców.
Mowa tu dokładnie o tym, że pracuje się w pozycji siedzącej i to nie zawsze tej najwygodniejszej dla ciała kierowcy, bo kierowca musi się wychylać ze swojego fotela po to by dostrzec to co się dzieje przed szoferką i przy samej naczepie podczas manewrowania w dość wąskiej przestrzeni w okolicy jakiegoś magazynu. Typowy TIR to też wygłuszenie na akuratnym poziomie do rozmowy za pomocą zestawu głośnomówiącego, wydajna klimatyzacja i materiały izolacyjne w szoferce, dzięki którym kierowca może swobodnie rozmawiać ze swoim zmiennikiem, który siedzi na fotelu obok. Ważnym jest też i to, że taka dobra izolacja daje też dobre warunki do życia w szoferce, bo zawodowy kierowca bardzo często nocuje w ciężarówce i to na parkingu przy intensywnie użytkowanej drodze krajowej. W tych warunkach musi się komfortowo wyspać.
Dlatego wielkie auta dostawcze znacząco różnią się od pojazdów produkowanych te trzy dekady temu, bo w czasach obecnych bardzo ważne jest zdrowie kierowcy i to by jego plecy nie cierpiały. Dlatego producenci aut tego typu testują rozwiązania w fotelach kierowców zanim te trafią do produkcji seryjnej. Mowa tu o stosowaniu odpowiedniego rodzaju gąbki pod tapicerką i o zwiększaniu możliwości regulacji podłokietników i zagłówka w fotelu.
Niektóre z foteli montowanych w ciężarówkach mogą mieć nawet funkcję masażu pleców.
Jako kierowca samochodu dostawczego bez dwóch zdań się z tym zgadzam. 8 godzin w pracy siedzącej, z drganiami nie działa dobrze na kręgosłup